EUR (€)
  • Nederlands
    • Klantbeoordelingen 8 / 10
  • Makkelijk en snel geregeld
Hulp nodig?
+49 89 541955600
Openingstijden

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Mijn boeking/reservering

Binnen welke termijn wordt mijn boeking bevestigd? Jouw boeking wordt binnen 48 uur bevestigd. Ontvang je geen bevestiging? Controleer dan of je spamfilter de bevestigingsmail niet als ongewenste mail heeft bestempeld. Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu? Heb je de bevestiging niet ontvangen? Dan kun je contact met ons opnemen. Controleer wel eerst of je spamfilter de bevestigingsmail niet als ongewenste mail heeft bestempeld. Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren? Je kunt contact opnemen via het contactformulier. Indien de wijziging of annulering op korte termijn is (binnen 48 uur) raden wij je aan telefonisch contact met ons op te nemen. Zijn er kosten verbonden aan het annuleren of wijzigen van mijn boeking?
Er zijn geen administratiekosten verbonden aan wijzigingen of annuleringen, indien wijzigingen of annuleringen plaatsvinden voor aanvang van de huur. Annuleer je jouw boeking voor aanvang van de huur, dan wordt het huurbedrag te allen tijde terugbetaald. De annulering is enkel kosteloos tot 48 uur voor vertrek. Alle wijzigingen en annuleringen worden door ons doorgevoerd en niet door de desbetreffende leverancier. Wijzigingen aan bijvoorbeeld de duur van je huurperiode hebben uiteraard wel invloed op de prijs van je boeking.
Kan ik voor iemand anders een boeking plaatsen? Het is mogelijk om een busje voor iemand anders te reserveren, en te betalen met jouw creditcard. Let op: de persoon die het busje ophaalt, moet wel in het bezit zijn van een creditcard. Deze creditcard moet gebruikt worden om de borg mee te voldoen, anders krijgt hij of zij het busje niet mee. Kan ik gebruik maken van andere betaalopties (zoals iDeal)? Je kunt uitsluitend betalen per creditcard. Je dient ook een creditcard bij je te hebben wanneer je het busje ophaalt, dit in verband met de borg die ter plekke voldaan dient te worden. Dit kan niet contant en je kunt geen creditcard van een andere persoon gebruiken. Ik heb een verkeerd e-mailadres opgegeven bij mijn boeking, wat nu? Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of via ons telefoonnummer. Geef hierbij ook het vouchernummer door. Wat is het Worry-Free label? Dit label geeft aan dat het busje voldoet aan de volgende eisen: Ongelimiteerde kilometers, zonder eigen risico (of dekking eigen risico), een gunstig brandstofbeleid en een verhuurbedrijf met goede klantervaringen. Met een busje die aan deze vier eisen voldoet, wordt de selectie een stuk eenvoudiger.

Ophalen, gebruiken en inleveren van mijn busje

Wat heb ik nodig als ik mijn busje ophaal? Bij het ophalen van het busje moet je altijd je reserveringsvoucher overhandigen. Deze vouchers bevatten specifieke informatie over het door jou gereserveerde busje, het tarief en andere gegevens. Je reserveringsvoucher wordt naar je toegestuurd via e-mail wanneer je jouw boeking hebt geplaatst. Wanneer je jouw busje ophaalt op de door jou opgegeven locatie dan wordt er ter plaatse nog een huurovereenkomst opgesteld. Mag ik het busje meenemen naar een ander land? In veel gevallen wel, maar in een aantal gevallen niet. Wanneer je jouw boeking plaatst dan vragen wij je bij het veld "vragen" in te vullen naar welke landen je reist. De boeking zal gecontroleerd worden of de landen naar welke je wilt reizen toegestaan zijn, en of er eventueel documenten aangevraagd moeten worden (zogenaamde cross border). Mocht je voor jouw boeking vragen hebben, dan kun je ons ook telefonisch bereiken. Kan ik er zeker van zijn dat ik het geselecteerde bustype ook daadwerkelijk krijg? Indien het door jou geselecteerde bustype niet beschikbaar is, dan verzorgen wij altijd een gelijkwaardig model. Wij garanderen dus de categorie, maar helaas kunnen wij niet altijd het merk en/of model garanderen. Kan het busje ook ergens anders afgeleverd worden, bijvoorbeeld bij mijn hotel? Het is in sommige gevallen mogelijk om je busje op een door jou gekozen locatie af te leveren die afwijkt van de standaard ophaallocatie zoals aangegeven in je boeking. Soms is dit tegen een meerprijs. Neem hiervoor contact met ons op. Hoeveel borg betaal ik wanneer ik mijn busje ophaal? De borg is afhankelijk van de specificaties van je boeking en de leverancier van je gekozen busje. De minimale kosten van je borg bestaan uit je eigen risico, de brandstof, de btw en eventuele extra’s (GPS, kinderzitjes e.d.). Het exacte bedrag van de borg wordt op je ophaallocatie vastgesteld en door jou met creditcard betaald. Kan ik mijn busje vroeg in de ochtend of laat in de avond ophalen of inleveren? Het inleveren van het voertuig buiten de regulieren openingstijden is in de regel geen probleem. De meeste verhuurders hebben een zogenaamde "Keybox". Voor het ophalen buiten de regulieren openingstijden moet een extra aanvraag naar de verhuurder gestuurd worden, waarbij mogelijk extra kosten in rekening worden gebracht door de verhuurder. Kan ik mijn busje op een eerdere datum inleveren dan aangegeven in mijn boeking? U kunt uw huurauto eerder inleveren dan aangegeven in uw boeking. Echter kunnen wij u geen geld terug geven voor de ongebruikte dagen. Waar kan ik de exacte ophaal- en inleverlocaties terugvinden? De informatie vindt u tijdens de boeking en ook op het voucher welke u van ons ontvangt. Bij sommige verhuurders die op het vliegveld moeilijk te vinden zijn, staat er soms een extra beschrijving in het voucher. Wat zijn de kosten van een zgn. 'one-way' fee? De kosten voor een enkele reis toeslag lopen uiteen per locatie en per leverancier. De hoogte van dit bedrag wordt door ons getoond in het boekingsformulier zodra u een busje selecteert. Mag ik met mijn buitenlands rijbewijs gebruik maken van uw services? Indien je rijbewijs voor de leverancier onleesbaar is (bijvoorbeeld in het Chinees), dien je een internationaal rijbewijs naast je rijbewijs mee te brengen. Dit internationaal rijbewijs is een vertaling van je gewone rijbewijs.

Extra opties en mogelijkheden

Kan ik een GPS navigatie systeem huren bij mijn busje? Het bijhuren van een GPS navigatiesysteem is in veel gevallen mogelijk. Bij het plaatsen van uw boeking kunt u aangeven welke extra opties, waaronder GPS, u wil reserveren. Wij geven u vervolgens een indicatie van de te verwachten kosten. Op uw ophaallocatie worden de exacte kosten van de door u gekozen extra opties vastgesteld en door u betaald met credicard.
Wat zijn de kosten voor een extra bestuurder? De tarieven voor een extra bestuurder verschillen per locatie. In sommige gevallen is dit gratis, in andere gevallen bedragen de kosten een paar euro per dag. Kan ik een babyzitje huren bij mijn busje? Het bijhuren van een babyzitje is in veel gevallen mogelijk. Bij het plaatsen van uw boeking kunt u aangeven welke extra opties, waaronder een babyzitje, u wil reserveren. Wij geven u vervolgens een indicatie van de te verwachten kosten. Op uw ophaallocatie worden de exacte kosten van de door u gekozen extra opties vastgesteld en door u betaald met creditcard. Kan ik winterbanden, ski-racks of sneeuwkettingen huren bij mijn busje? Dit is in sommige gevallen mogelijk. Bij het plaatsen van uw boeking kunt u aangeven welke extra opties, waaronder winterbanden, ski-racks of sneeuwkettingen, u wil reserveren. Wij geven u vervolgens een indicatie van de te verwachten kosten. Op uw ophaallocatie worden de exacte kosten van de door u gekozen extra opties vastgesteld en door u betaald met credicard. Hoe betaal ik eventuele extra's? De kosten van extra's op aanvraag die niet bij de prijs inbegrepen zijn, dient u altijd bij uw ophaallocatie te voldoen met een creditcard. Wij geven u tijdens het plaatsen van uw boeking een indicatie van de te verwachten kosten voor de door u gekozen extra’s. Op uw ophaallocatie worden de exacte kosten van de door u gekozen extra opties vastgesteld en door u betaald met credicard. Zijn er nog additionele kosten van toepassing? In principe zijn al onze tarieven inclusief. Mochten er toch nog additionele kosten van toepassing zijn, dan zal onze reserveringsafdeling u hierover van te voren inlichten. Mocht u dan niet akkoord gaan, dan kunt u gratis en te allen tijde (minimaal 48 uur van tevoren) uw boeking annuleren.

Verzekeringen

Wat houden de All-Risk verzekering en de Diefstalverzekering in? De All-Risk verzekering (CDW) en Diefstalverzekering (TP) vrijwaren je van de financiële verantwoordelijkheid betreffende jouw busje, in geval van schade of diefstal. In de meeste gevallen blijf je verantwoordelijk voor een Blijvend Eigen Risico. De meeste autoverhuurmaatschappijen bieden ter plaatse nog een verzekering aan waarmee je dit Blijvend Eigen Risico kunt reduceren.

Wij bieden echter in bepaalde landen specifieke produkten aan waarbij, in geval van schade of diefstal, het door de lokale verhuurder ingehouden Blijvend Eigen Risico achteraf gerestitueerd wordt. Voorwaarde hiervoor is dat het politierapport en het schaderapport achteraf aan ons worden voorgelegd.

De All-Risk verzekering (CDW) dekt nooit de schade aan banden, ruiten, spiegels, onderzijde en dak, interieur en sleutel van het busje.

De Diefstalverzekering (TP) geldt niet voor jouw eigendommen, achtergelaten in het busje. Jouw reisverzekering kan deze vorm van diefstal vergoeden. Laat nooit je eigendommen in het zicht achter, maar neem ze mee of stop ze in de kofferbak, anders dekt ook de reisverzekering eventueel geleden schade niet.
Wat houdt de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) in? Deze verzekering dekt materiële schade of lichamelijk letsel, die aan derden wordt toegebracht (alle personen, met uitzondering van diegenen die zich in het busje bevinden c.q. geen bestuurder of passagiers). De dekking varieert per land c.q. per staat (USA). Binnen de EU en vele andere landen is deze dekking ruim toereikend. In landen waar de dekking ontoereikend kan zijn, biedt de verhuurder ter plaatse vaak een additionele verzekering hiervoor aan, met een verhoogde dekking (bv. EP=Extended Protection, ALI=Additional Liability Insurance, LIS=Liability Insurance Supplement). Wat voor andere verzekeringen zijn nog mogelijk? Personal Accident Insurance (PAI) en Personal Effects Coverage PEC
De inzittendenverzekering en bagageverzekering kunnen ter plaatse (optioneel en voor eigen rekening) of door middel van een reisverzekering, worden afgesloten.

Creditcards: Verzekeringen en Dekkingen
Gezien het feit dat de verzekeringen en dekkingen per creditcardmaatschappij variabel zijn, verzoeken wij u zich in verbinding te stellen met de betreffende maatschappij. Hier kunt u tevens informeren of de dekking alleen dan geldt, indien de transactie danwel de borg met de specifieke creditcard is voldaan.
Wat betekent restitutie eigen risico?

U betaalt in eerste instantie wel het eigen risico deel aan de verhuurder wanneer u schade rijdt, maar wij zullen dit bedrag daarna aan u terug geven. Kortom, u heeft dus eigenlijk geen eigen risico en als u schade rijdt kost het u uiteindelijk niets.



Voorwaarde is wel dat u ons bij schade de juiste documenten doet toekomen (Bewijs van het belaste bedrag, politierapport, schaderapport, etc.).

Welke verzekeringen zijn er van toepassing op mijn busje? In de meeste gevallen zijn de tarieven inclusief W.A. verzekering en brandverzekering. Ook de All-Risk verzekering (CDW) en de Diefstalverzekering (TP) zijn in de meeste gevallen inbegrepen in onze tarieven.