Busjehuren.nl is under construction. Wij kunnen momenteel helaas geen nieuwe reserveringen aannemen. Wij hopen u snel weer van dienst te kunnen zijn.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meestgestelde vragen inclusief vragen over het effect van de overheidsmaatregelen ter bestrijding van het corona-virus op onze dienstverlening. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Kan ik ondanks de corona maatregelen een busje huren?

Ja, het is zeker mogelijk om een busje te huren, ook zolang de corona-maatregelen van kracht zijn. Ga je bijvoorbeeld naar de bouwmarkt, het tuincentrum of ga je verhuizen? Voor deze gelegenheden is het huren van een bestelbusje uiterst geschikt.

Zijn alle verhuurlocaties open?

De meeste verhuurlocaties in Nederland zijn geopend, een enkele is gesloten. Sommige verhuurders werken wel met tijdvensters waarin de bussen opgehaald en geretourneerd kunnen worden. Mocht dit van toepassing zijn dan zullen we je hierover bij de bevestiging van de reservering informeren.

Is het nog mogelijk om naar het buitenland te reizen?

Ja, je kan met onze busjes gewoon de grens over. Let op! Grensoverschrijding is wel voor eigen risico. Mocht het onverhoopt niet mogelijk zijn om vanwege overheidsmaatregelen elders niet terug te reizen naar Nederland dan zijn de kosten voor de verlenging van de huurperiode voor eigen rekening. Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt over een busje huren naar het buitenland. Er is vrijwel altijd passende optie.

Kan ik nog een personenbusje huren met de 1,5 meter regel?

Ja, je mag met meer dan twee personen in een auto zitten, ook als dat mensen uit verschillende huishoudens zijn. Hierover valt op de website van de Rijksoverheid het volgende te lezen: "In de auto (en ander privévervoer) geldt: een mondkapje wordt geadviseerd wanneer meerdere mensen in één auto reizen en zij niet tot hetzelfde huishouden behoren."Een mondkapje wordt dus aangeraden, omdat je met het reizen met de auto moeilijk anderhalve meter afstand kunt houden, maar is niet verplicht.

Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona?

Wanneer een reservering niet door kan gaan omdat je hinder ondervind van coronamaatregelen zijn er twee mogelijkheden.

  • de reservering omboeken
  • de reservering annuleren.

Bij het omboeken gaan wij samen kijken naar een nieuwe datum in de aankomende periode of eventueel voor volgend jaar. De reservering wordt gewijzigd naar de nieuwe datum. Als het toch blijkt dat de nieuwe periode ook geen optie is kunnen wij dit wederom kosteloos voor je omboeken. Reserveringen die na 1 juli 2020 zijn geplaatst kunnen tevens kosteloos worden geannuleerd. Wanneer je de reservering wil annuleren en er is al een (aan)betaling gedaan dan krijg je het betaalde bedrag teruggestort.

Valt corona onder de dekking van een annuleringsverzekering

Annuleringen in verband met de gevolgen van corona worden in de meeste gevallen niet gedekt door verzekeraars.

Wat houdt 100% kilometervrij huren in?

Als je normaal gesproken een auto of busje huurt, zijn het aantal kilometers dat je mag rijden beperkt. Rij je meer, dan betaal je vaak een bedrag per kilometer extra bij, maar niet bij Busjehuren.nl! De huurprijs blijft gelijk, ongeacht de hoeveelheid kilometers die u rijdt. Geen onverwachte kosten dus.

Mag ik met een normaal rijbewijs B een busje besturen?

Ja, alle busjes die op onze website worden aangeboden mag je met een normaal rijbewijs B besturen, en dus huren. Met een rijbewijs B mag je namelijk een voertuig besturen met een maximaal GVW (Gross Vehicle Weight) van 3500 kg. Mocht je het busje in combinatie met een grotere aanhangwagen willen besturen dan heb je een rijbewijs BE nodig.

Ik zie dat ik all-risk verzekerd ben, maar wel een eigen risico heb. Kan ik deze ook afkopen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Tot 6 huurdagen kan dit voor slechts € 12,- per dag, vanaf een week voor € 11,- per dag met een maximum € 154,- kan je het eigen risico volledig afdekken. Zo kan je lekker zorgeloos op pad.

Met wie moet ik contact opnemen als er wat gebeurt onderweg?

In geval van pech onderweg of betrokkenheid bij een ongeval kan je contact opnemen met onze alarmcentrale op telefoonnummer 071-36 41 203.

Hoe verloopt de betaling aan Busjehuren.nl?

Wanneer je akkoord bent met de offerte of direct reserveert, ontvang je van ons een reserveringsbevestiging en een factuur. Indien je huurperiode binnen 10 dagen aanvangt, dan ontvang je van ons een betaallink voor online betaling via iDeal of credit card. Vangt de huurperiode over meer dan 10 dagen aan, dan betaal je per bankoverschrijving 20% aan, het restant maak je uiterlijk 48 uur voor aanvang van de huurperiode aan ons over.

Kan ik de reservering van het busje nog annuleren?

Een van de sterke punte van Busjehuren.nl! Want tot 48 uur voor aanvang van de huurperiode kan je je reservering kosteloos annuleren. Annuleer je binnen 48 uur voor aanvang van de huurperiode dan betaal je 50 euro administratiekosten. Zodra de huurperiode is ingegaan is annuleren niet meer mogelijk. Wel kan je hiervoor een annuleringsverzekering afsluiten voor slechts 50 euro. Dan kan je, zonder opgave van reden, ook tijdens de huurperiode annuleren. Deze voorwaarden gelden voor reserveringen gemaakt na 1 juni 2020, bestaande reserveringen worden op dit moment vergoed met een voucher. Met terugwerkende kracht annuleren is niet mogelijk.

Moet ik ook een waarborgsom betalen?

Ja, op de meeste autoverhuurlocaties dient een waarborgsom betaald te worden. De waarborgsom variëert tussen de €250,- en €1000,- en kan per verhuurlocatie verschillen. Zodra je de huurauto of bus weer conform de voorwaarden inlevert wordt de waarborgsom teruggestort op je rekening of wordt de reservering op je creditcard ongedaan gemaakt.

Hoe weet ik waar ik mijn busje kan ophalen als ik het gehuurd heb?

Nadat je betaald hebt, ontvang je van ons een voucher waarmee je de huurauto of busje kant ophalen. Op deze voucher vind je ook het adres terug van het verhuurbedrijf waar het busje voor je klaar staat.

Wat moet ik meenemen als ik het busje ga ophalen?

Bij het ophalen van het busje heb je de volgende documenten nodig:

  • De voucher die je van busjehuren.nl per e-mail ontvangt
  • Een geldig rijbewijs van de hoofdbestuurder
  • Een geldig paspoort of ID-kaart van de hoofdbestuurder. (let op: alleen een rijbewijs is dus niet voldoende)
  • Een adresbevestiging van je thuisadres, bijvoorbeeld een recent bankafschrift.
  • Een pinpas of credit card op naam van de hoofdbestuurder (t.b.v. de borg) 

Wat zit er allemaal in mijn huurcontract inbegrepen?

In het huurcontract zit de autoklasse van je keuze, onbeperkte kilometers, en de WA-, casco-, diefstal- en inzittenden verzekering bij inbegrepen. Brandstof, het beperkt eigen risico, schoonmaakkosten, extra opties (zoals bijvoorbeeld een trekhaak) en een extra bestuurderstoeslag zijn niet inbegrepen.

Is het busje wat ik huur altijd gelijk aan het busje wat ik zie op de website?

Nee, het busje wat je op de website ziet is een voorbeeld van een bepaalde autoklasse. Het merk en type kan variëren, maar zal qua aantal zitplaatsen, aantal deuren, laadvolume en laadvermogen altijd gelijkwaardig zijn.

Wat is een corona-voucher? En waarom krijg ik deze?

Reisorganisaties en autoverhuurbedrijven werden aan het begin van de coronacrisis op grote schaal geconfronteerd met annuleringen, terwijl voor de geannuleerde reservering vaak al substantiële kosten waren gemaakt. De omzet van reisorganisaties en autoverhuurbedrijven is namelijk erg volantiel omdat reisorganisaties en autoverhuurbedrijven afhankelijk zijn van vakantieseizoenen. In het voorjaar en vooral in de zomer (hoogseizoen) wordt veruit de meeste omzet gemaakt, en in de maanden september tot maart (laagseizoen) moeten vrijwel alle reisorganisaties en autoverhuurbedrijven op het geld teren dat ze in het hoogseizoen hebben mogen verdienen. Ondertussen lopen kosten zoals kantoorhuur en personeelskosten wel door en wordt er bovendien ontzettend veel geïnvesteerd in inkoop en marketing om ook in het volgende hoogseizoen seizoen onze klanten weer optimaal van dienst te kunnen zijn. De timing van de uitbraak van het coronavirus kwam voor reis- en autoverhuurbranche dus hoogst ongelukkig. Net nadat alle investeringen voor het nieuwe seizoen waren gedaan en vele kosten reeds waren gemaakt brak het virus uit en werden vrijwel alle reserveringen weer geannuleerd (-90%). Ook blijven nieuwe reserveringen uit zolang de overheidsmaatregelen tegen de verspreiding van het virus van kracht blijven waardoor de omzet in de meeste reisorganisaties en autoverhuurbedrijven flink teug is gelopen. Als spin in het web tussen de reisbranche en autoverhuurbedrijven gaat het coronavirus ook aan Busjehuren.nl niet voorbij. Omdat wij in de periode tussen 12 maart 2020 en 30 juni 2020 niet in staat waren om alle geannuleerde reserveringen terug te betalen hebben we in plaats daarvan coronavouchers uitgegeven die op een later moment ingewisseld kunnen worden voor een nieuwe reservering.

Ik heb een coronavoucher. Kan ik toch mijn geld terugkrijgen als ik dat liever wil?

De coronavoucher werd door de meeste van onze klanten enorm positief ontvangen. Wij begrijpen echter dat mensen in sommige situaties liever geld terug willen. Dit kan, maar deze aanvragen kunnen we op zijn vroegst een jaar na uitgifte van de voucher in behandeling nemen.

Kies ophaaldatum
    Kies inleverdatum