Overzicht
Type A3 - Volkswagen Caddy (2 zitpl.) of gelijkwaardig
€69,-
incl. BTW
Laadruimte (m3)
3 m3
Laadruimte (l x b x h)
170 x 146 x 125 cm
Laadvermogen
840 kg
Borg met
pinpas of creditcard
Borgsom
€730,-
Ophalen
Dordrecht donderdag 04 juni 2020 09:00 UUR wijzig
Terugbrengen
Dordrecht vrijdag 05 juni 2020 09:00 UUR wijzig
Aantal dagen
1 dag(en)
Kosten
€69,- incl. BTW
Stuur door:

Er wordt nog niets in rekening gebracht

Volledig kilometervrij
Altijd all-risk verzekerd
Kosteloos annuleren
Snelle service

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meestgestelde vragen inclusief vragen over het effect van de overheidsmaatregelen ter bestrijding van het corona-virus op onze dienstverlening. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Kan ik ondanks de corona maatregelen een busje huren?

Ja, het is zeker mogelijk om een busje te huren, ook zolang de corona-maatregelen van kracht zijn. Ga je bijvoorbeeld naar de bouwmarkt, het tuincentrum of ga je verhuizen? Voor deze gelegenheden is het huren van een bestelbusje uiterst geschikt.

Zijn alle verhuurlocaties open?

De meeste verhuurlocaties in Nederland zijn geopend, een enkele is gesloten. Sommige verhuurders werken wel met tijdvensters waarin de bussen opgehaald en geretourneerd kunnen worden. Mocht dit van toepassing zijn dan zullen we je hierover bij de bevestiging van de reservering informeren.

Is het nog mogelijk om naar het buitenland te reizen?

Ja, de meeste verhuurders staan grensoverschrijding toe. Enkele verhuurders hebben besloten om alleen reserveringen aan te nemen die in Nederland blijven. Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt over een busje huren naar het buitenland. Er is vrijwel altijd passende optie. Let op! Grensoverschrijding is wel voor eigen risico. Mocht het onverhoopt niet mogelijk zijn om vanwege overheidsmaatregelen elders niet terug te reizen naar Nederland dan zijn de kosten voor de verlenging van de huurperiode voor eigen rekening.

Kan ik nog een personenbusje huren met de 1,5 meter regel?

De basisafspraak is dat we áltijd 1,5 meter afstand houden als we niet tot 1 huishouden behoren. Als u wel tot één huishouden behoort kunt u dus prima een personenbus huren en mag u de capaciteit volledig benutten. Behoort u niet tot één huishouden dan kan u nog steeds een personenbus huren. In een personenbus met 9 zitplaatsen kunnen 3 personen 1,5 meter afstand houden door in een V-opstelling te gaan zitten. Behoort u niet tot één huishouden en zit u met méér dan 3 personen in een personenbus dan riskeert u een boet.
Een 9 personenbus huren voor een tripje in Nederland of vakantie is dus mogelijk zolang bovenstaande aanwijzingen in acht worden genomen.

Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona?

Wanneer een reservering niet door kan gaan omdat je hinder ondervind van corona maatregelen zijn er twee mogelijkheden.

  • de reservering omboeken
  • de reservering annuleren.

Bij het omboeken gaan wij samen kijken naar een nieuwe datum in de aankomende periode of eventueel voor volgend jaar. De reservering wordt gewijzigd naar de nieuwe datum. Als het toch blijkt dat de nieuwe periode ook geen optie is kunnen wij dit wederom kosteloos voor je omboeken. Wanneer je de reservering wil annuleren en er is al een (aan)betaling gedaan dan krijg van ons een voucher ter waarde van het betaalde bedrag.

Wat is een corona-voucher? En waarom krijg ik deze?

Reisorganisaties en autoverhuurbedrijven worden op dit moment geconfronteerd met annuleringen op grote schaal, terwijl voor de geannuleerde reservering vaak al substantiële kosten zijn gemaakt. De omzet van reisorganisaties en autoverhuurbedrijven is namelijk erg volantiel omdat reisorganisaties en autoverhuurbedrijven afhankelijk zijn van vakantieseizoenen. In het voorjaar en vooral in de zomer (hoogseizoen) wordt veruit het meeste geld verdiend, en in de maanden september tot maart (laagseizoen) moeten vrijwel alle reisorganisaties en autoverhuurbedrijven op het geld teren dat ze in het hoogseizoen hebben verdiend. Ondertussen lopen kosten zoals kantoorhuur en personeelskosten wel door en wordt er bovendien ontzettend veel geïnvesteerd in inkoop en marketing om ook in het volgende hoogseizoen seizoen klanten weer optimaal van dienst te kunnen zijn. De timing van de uitbraak van het coronavirus kwam voor reis- en autoverhuurbranche dus hoogst ongelukkig. Net nadat alle investeringen voor het nieuwe seizoen waren gedaan en vele kosten reeds waren gemaakt brak het virus uit en werden vrijwel alle reserveringen weer geannuleerd (-90%). Ook blijven nieuwe reserveringen uit zolang de overheidsmaatregelen tegen de verspreiding van het virus van kracht blijven waardoor de kasstroom in de meeste reisorganisaties en autoverhuurbedrijven zo goed als opdroogt. Als spin in het web tussen reisbranche en autoverhuurbedrijven gaat het coronavirus ook aan Busjehuren.nl niet voorbij.
Bij annulering van een reservering krijg je normaal gesproken binnen 10 werkdagen je geld terug. Zouden we al het geld van alle geannuleerde reserveringen nu direct terug moeten betalen dan zouden wij in financiële problemen komen met een faillissement tot gevolg. Om dit te voorkomen heeft de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) in samenwerking met de ANVR op 16 maart 2020 de corona-voucher in het leven geroepen. Dit initiatief wordt gesteund door de ACM en het ministerie van Economische Zaken. Bedragen die zijn (aan)betaald voor geannuleerde en toekomstige reserveringen worden niet direct terugbetaald. In plaats daarvan krijg je een voucher. Deze kan je bij het plaatsen van een nieuwe reservering inwisselen. Als de voucherwaarde hoger is dan de huursom van de nieuwe aanvraag, dan krijg je een aangepaste voucher met het openstaande bedrag.
Dat het initiatief door de SGR en ANVR in het leven is geroepen betekent echter niet dat een corona-voucher per definitie gedekt wordt door het garantiefonds. Seat-only vliegtickets en autoverhuurvouchers vallen daar helaas buiten.

Kan ik toch mijn geld terugkrijgen als ik dat liever wil?

De voucher wordt door de meeste van onze klanten enorm positief ontvangen. Wij begrijpen dat mensen in sommige situaties liever geld terug willen. Dit kan, maar deze aanvragen kunnen op zijn vroegst een half jaar na uitgifte van de voucher in behandeling worden genomen.

Valt corona onder de dekking van een annuleringsverzekering

Annuleringen in verband met de gevolgen van corona worden in de meeste gevallen niet gedekt door verzekeraars.

Wat houdt 100% kilometervrij huren in?

Als je normaal gesproken een auto of busje huurt, zijn het aantal kilometers dat je mag rijden beperkt. Rij je meer, dan betaal je vaak een bedrag per kilometer extra bij, maar niet bij Busjehuren.nl! De huurprijs blijft gelijk, ongeacht de hoeveelheid kilometers die u rijdt. Geen onverwachte kosten dus.

Mag ik met een normaal rijbewijs B een busje besturen?

Ja, alle busjes die op onze website worden aangeboden mag je met een normaal rijbewijs B besturen, en dus huren. Met een rijbewijs B mag je namelijk een voertuig besturen met een maximaal GVW (Gross Vehicle Weight) van 3500 kg. Mocht je het busje in combinatie met een grotere aanhangwagen willen besturen dan heb je een rijbewijs BE nodig.

Ik zie dat ik all-risk verzekerd ben, maar wel een eigen risico heb. Kan ik deze ook afkopen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Tot 6 huurdagen kan dit voor slechts € 12,- per dag, vanaf een week voor € 11,- per dag met een maximum € 154,- kan je het eigen risico volledig afdekken. Zo kan je lekker zorgeloos op pad.

Met wie moet ik contact opnemen als er wat gebeurt onderweg?

In geval van pech onderweg of betrokkenheid bij een ongeval kan je contact opnemen met onze alarmcentrale op telefoonnummer 071-36 41 203.

Hoe verloopt de betaling aan Busjehuren.nl?

Wanneer je akkoord bent met de offerte of direct reserveert, ontvang je van ons een reserveringsbevestiging en een factuur. Indien je huurperiode binnen 10 dagen aanvangt, dan ontvang je van ons een betaallink voor online betaling via iDeal of credit card. Vangt de huurperiode over meer dan 10 dagen aan, dan betaal je per bankoverschrijving 20% aan, het restant maak je uiterlijk 48 uur voor aanvang van de huurperiode aan ons over.

Kan ik de reservering van het busje nog annuleren?

Een van de sterke punte van Busjehuren.nl! Want tot 48 uur voor aanvang van de huurperiode kan je je reservering kosteloos annuleren. Annuleer je binnen 48 uur voor aanvang van de huurperiode dan betaal je 50 euro administratiekosten. Zodra de huurperiode is ingegaan is annuleren niet meer mogelijk. Wel kan je hiervoor een annuleringsverzekering afsluiten voor slechts 50 euro. Dan kan je, zonder opgave van reden, ook tijdens de huurperiode annuleren. Let er wel op dat een annulering alleen schriftelijk aan ons gemeld kan worden en enkel effect heeft vanaf het moment dat de annulering bij ons bekend is. Met terugwerkende kracht annuleren is niet mogelijk.

Moet ik ook een waarborgsom betalen?

Ja, op de meeste autoverhuurlocaties dient een waarborgsom betaald te worden. De waarborgsom variëert tussen de €250,- en €1000,- en kan per verhuurlocatie verschillen. Zodra je de huurauto of bus weer conform de voorwaarden inlevert wordt de waarborgsom teruggestort op je rekening of wordt de reservering op je creditcard ongedaan gemaakt.

Hoe weet ik waar ik mijn busje kan ophalen als ik het gehuurd heb?

Nadat je betaald hebt, ontvang je van ons een voucher waarmee je de huurauto of busje kant ophalen. Op deze voucher vind je ook het adres terug van het verhuurbedrijf waar het busje voor je klaar staat.

Wat moet ik meenemen als ik het busje ga ophalen?

Bij het ophalen van het busje heb je de volgende documenten nodig:

  • De voucher die je van busjehuren.nl per e-mail ontvangt
  • Een geldig rijbewijs van de hoofdbestuurder
  • Een geldig paspoort of ID-kaart van de hoofdbestuurder. (let op: alleen een rijbewijs is dus niet voldoende)
  • Een adresbevestiging van je thuisadres, bijvoorbeeld een recent bankafschrift.
  • Een pinpas of credit card op naam van de hoofdbestuurder (t.b.v. de borg) 

Wat zit er allemaal in mijn huurcontract inbegrepen?

In het huurcontract zit de autoklasse van je keuze, onbeperkte kilometers, en de WA-, casco-, diefstal- en inzittenden verzekering bij inbegrepen. Brandstof, het beperkt eigen risico, schoonmaakkosten, extra opties (zoals bijvoorbeeld een trekhaak) en een extra bestuurderstoeslag zijn niet inbegrepen.

Is het busje wat ik huur altijd gelijk aan het busje wat ik zie op de website?

Nee, het busje wat je op de website ziet is een voorbeeld van een bepaalde autoklasse. Het merk en type kan variëren, maar zal qua aantal zitplaatsen, aantal deuren, laadvolume en laadvermogen altijd gelijkwaardig zijn.